Şehit Metin Sülüş

Şehit Metin Sülüs Vapuru Haliç Tersanesi’nde 1986 yılında yapılmıştır. Vapur 456 grostonluk olup, çift motorlu ve çift uskurludur.
Ben bugün buna bindim : ) Evet.
hava soğuk mu soğuktu, ama yine de balkonunda oturdum, kuşlar vardı minik minik ayak ucumda. Adam oturuyordu karşımda, gitti. Gitti diye sevindim. Uzattım bacaklarımı baktım efil efil esen rüzgarda gökyüzüne, gemilere...
bence vapurlarda sigara içmek yasak olmamalı. çok büyük bir keyifti çünkü.
...
o vapur beni kadıköy - beşiktaş arasındaki 20 dakikalık yolda kah güldürdü kah hüzünlendirdi. üniversite yıllarım saniyeler içinde aktı gitti sanki, bir anda küçücük bi anda kocaman oldum. daha önce kim bilir kaç kez bindim 1001 türlü düşünceyle, kim bilir cebimde kalbimde kimlerle...
ama bu sefer yapayalnızdım. Bildiğin yalnızlık bu, orospu yalnızlık. hüzünle tebessüm etmek gibi.
kulağımda da haftasonunun etkisiyle tek bi şarkı vardı elbette; gocce di memoria.
...
bir sürü hayalim vardı. şu andan şikayetim hiç mi hiç yok. ama çok daha farklı yerlerde çok daha farklı kişilerle çok daha farklı şeyler yaşamayı hayal ediyordum gerçek bir öğrenciyken. o zamanlar felsefe bölümü okuyan sevgi kelebeği ben, şimdi göbeği çıkmış sigara içmeye başlamış, alkolü abartmış, bir türlü tam mutluluğa erişememiş, zaman zaman acınacak haline gülen manyağın teki olmuş. süperim ama ya. Çok gülüyorum kendime. bugün de fark ettim bunu, hatta dünden beri : )
tüm karmaşanın içinde gülümseyen bir çocuğum sanki.
....

ve ben vapurdayken, gözlerim hep güneşi aradı, severim güneşi ben. "hava güneşli olsun da soğuk olsa da olur" derim hep. güneş oradaydı, bağırıyordu adeta bulutlara "çekilin" diye. ama bulutlar mutsuzdu, "yorgunuz, biraz dinlenelim gideceğiz" der gibiydiler. nitekim ben levent'e vardığımda güneş açtı. "gitmeden seni bi göreyim bilu'cum" dedi. Gülümseyerek işe geldim.
...
yorgunum.

Hiç yorum yok: